امداد خودرو_چراغ ترمز

کلید چراغ های جلو خودرو که معمولا در خودروها در کنار فرمان قرار دارد، برای روشن و خاموش کردن چراغ های بخش جلویی خودرو درشب تعبیه شده اند، خراب شدن آن کلید و روشن نشدن چراغ ها علاوه بر اینکه برای راننده، سرنشینان خودرو و همچنین سایر خودروهای حاضر در جاده ایجاد خطر می کند بلکه غیرقانونی نیز هست و در صورت دیده شدن توسط پلیس راهنمایی و رانندگی جریمه دارد .

چه علائمی نشان دهنده نیاز شما به تعویض کلید چراغ جلو می‌باشد؟

  1. روشن نشدن چراغ جلو
  2. کار نکردن نور بالا و پایین

 

تعویض چراغ ترمز چقدر اهمیت دارد؟

چراغ ترمز در عقب خودرو قرار گرفته است و در یک شیشه محافظ نگهداری می شوند. چراغ های ترمز وقتی پا را روی پدال ترمز می گذاریم روشن می شوند و به سایر راننده ها این هشدار را میدهد  که شما در حال کاهش سرعت هستید.

روشن نشدن چراغ ترمز شما را در شرایط خطرناکی قرار می دهد، خودروهای پشت سر شما متوجه کاهش سرعت شما نمی شوند و این مساله منجر به ایجاد تصادف می شود.

همچنین روشن نشدن چراغ ترمز غیر قانونی بوده و ممکن است جریمه شوید.

به یاد داشته باشید که

تعداد چراغ های ترمز خودرو می تواند متفاوت باشد .به هنگام بازرسی چراغ سوم یا چراغ شیشه عقب نباید نادیده گرفته شود.

پروسه تعویض چراغ ترمز

  1. بررسی چراغ و سوکت ها و سیم کشی ها
    2. تعویض چراغ ترمز در صورت خراب بودن
    3. چک کردن همه چراغ های خودرو و چک کردن سیستم برق خودرو

 

چه علائم رایجی به شما نشان می دهد که نیاز به تعویض یا تعمیر چراغ ترمز دارید ؟

  • با فشار روی پدال ترمز چراغها روشن نشوند
  • چراغ هشدار مرتبط روشن شود

تعویض یا تعمیر چراغ ترمز به چه اندازه مهم است؟

وقتی از ترمز استفاده می کنید چراغ ترمز روشن می شود. این به راننده های پشت سر این هشدار را می دهد که شما در حال کاهش سرعت هستید و آن ها نیز به اندازه شما سرعتشان را کم می کنند.

یک چراغ سوخته کار نمی کند و ماشین شما در معرض این ایمنی قرار نخواهد داشت. همچنین نداشتن آن نیز غیرقانونی است. پس برای بالا بردن ایمنی خود به تعمیرگاه خود مراجعه کرده و چراغ را تعویض کنید.

اگر به هر دلیلی در هر جایی دچار حادثه ای شدید که نیاز به خدمات امداد سیار یا امداد خودرو داشته باشید با همکاران ما با شماره 09195335956 تماس بگیرید تا در کمترین زمان و با کیفیت ترین خدمات در کنار شما قرار بگیرند.

از مطلب زیر هم دیدن کنید :

باتری خودرو و زمان تعویض باتری خودرو