امداد خودرو-پدال ترمز

مکانیزم عملکرد پدال ترمز اینگونه طراحی شده است که باید با کمترین فشار پا عمل کند. دراین حالت شما با اعمال مقدار کمی نیرو روی این پدال می توانید بیشترین کنترل را روی خودرو خود داشته باشید. گاهی اوقات پدال ترمز کمی سفت می شود که در اکثر مواقع خودروی شما در این شرایط نیز به درستی ترمز می کند اما حس ناخوشایندی را به راننده داده و به عنوان یک مشکل باید توسط مکانیک حل شود.

emdadkhodro-pedal

چگونگی کارکرد سیستم ترمز

سیستم ترمز در خودروهای مدرن و پیشرفته به صورت یک محفظه خلا است که توسط یک بوستر ترمز پشتیبانی می شود.

این سیستم اساسا نیرویی که شما به پدال ترمز وارد می کنید را افزایش می دهد و به همین دلیل ترمز گرفتن برای شما آسان تر شده و کنترل بیشتری خواهید داشت.

وقتی پدال ترمز فشرده می شود منبع خلا بسته شده و اجازه ورود فشار هوا به سمت دیگر جداکننده را می دهد و این عوامل موجب اعمال فشار ترمز از طریق پیستون اصلی می شوند. هنگامی که پایتان را از روی پدال برمی دارید خلا به دو سمت جداکننده این محفظه برمی گردد و پیستون اصلی به جای قبلی خود بازمی گردد.

دلایل رایج برای سفتی پدال ترمز

بوستر ترمز ضعیف

دلیل اصلی سفت بودن پدال ترمز بوستر ترمز می باشد. اگر بوستر ترمز ضعیف شده باشد قادر به تولید خلا مناسب نخواهد بود و این بدان معناست که شما به هنگام اعمال فشار روی پدال هیچ کمکی از سمت بوستر ندارید و این باعث سفتی پدال می شود

نشتی شلنگ خلا

با وجود اینکه دلیل اصلی این اتفاق به بوستر ترمز مربوط می شود اما گاهی اوقات خرابی یک جز دیگر نیز می تواند عامل آن باشد. در بعضی موارد شلنگ خلا شروع به نشتی می کند و باعث کاهش تاثیر خلا روی سیستم ترمزگیری می شود.

عملکرد نامناسب دریچه بررسی کننده (check valve)

این دریچه که وظیفه کنترل خروج هوا از بوستر و جلوگیری از ورود هوا به آن را دارد ممکن است گاهی شکسته شده و یا بد کار کند و منجر به سفت شدن پدال ترمز شود.

اندازه اشتباه اجزا سیستم

اگر بوستر ترمز به تازگی تعویض شده است و پدال ترمز هنوز به سختی فشرده می شود می تواند به این دلیل باشد که قسمت های تعویض شده اندازه های اشتباهی داشته باشند. استفاده از بوسترهای سنگین تر و یا شلنگ های با سایز بیشتر اشباهات متداول مکانیک های کم تجربه است.

این سرویس تا چه اندازه اهمیت دارد ؟

از آنجا که رانندگی با خودرویی که ترمز مناسبی ندارد ایمن نیست سریعا به تعمیرگاه مراجعه کنید و آن را به یک مکانیک نشان دهید حتی اگر با وجود سفتی پدال ترمز خودروی شما توانایی ترمز کردن را داشت. و یا میتوانید با شماره 09195335956 با همکاران ما در امداد خودرو تهران تماس بگیرید تا در اولین فرصت در کنار شما قرار بگیرند و نسبت به حل مشکل به شما کمک کنند.