امداد خودرو-لاستیک خودرو

چهار دلیل رایج کاهش سطح تماس تایرها با جاده

از دست دادن سطح تماس تایرها به هنگام رانندگی هم ترسناک و هم خطرآفرین است. دلیلی برای ساخته شدن خودرو ها با ۴ چرخ وجود دارد و وقتی شما یکی از آن ها را از دست داده و با ۳ چرخ رانندگی می کنید خودرو از کنترل خارج شده و قدرت مانور خود را از دست می دهد. کاهش سطح تماس تایرها معمولا در شرایط آب و هوایی نامساعد رخ می دهد. برای مثال آب موجود روی سطح جاده باعث لیز خوردن خودرو می شود.

خودروی شما به یک سیستم کنترل چسبندگی مجهز است که به شما امکان رانندگی ایمن در هوای بارانی یا برفی را می دهد. سیستم کنترل چسبندگی زمان کاهش چسبندگی یکی از تایرها را محاسبه کرده و تشخیص می دهد و به جای فرستادن نیروی تولید شده از موتور به تایری که چسبندگی کمتری دارد این سیستم نیروی تولیدی را به سه چرخ دیگر منتقل کرده و با اینکار کنترل شما روی خودرو را به حداکثر می رساند.

 

۴ دلیل رایج به وجود آمدن این اتفاق

هرگاه از دست دادن سطح تماس یکی از تایرها در خودرو حس شد این مشکل مربوط به سیستم کنترل چسبندگی می شود. البته گاهی اوقات وجود مشکلاتی در خود تایرها دلیل بروز این اتفاق هستند.در اینجا دلایل رایج این اتفاق را داریم :

کثیفی یا آسیب دیدگی سنسور سرعت تایرها

سیستم کنترل چسبندگی خودروی شما مبتنی بر اطلاعات بدست آمده از سنسور سرعت تایر ها است. سنسورهای سرعت تایرها سنسورهای کوچکی هستند که در هر چرخ وجود دارند و سرعت چرخش هر تایر را محاسبه می کنند. ترمز ضد قفل و سیستم سرعت سنج خودرو بر پایه همین سنسورها کار می کنند و همانطور که گفته شد سیستم کنترل چسبندگی نیز با همین سنسورها کار می کند. وقتی سنسور سرعت عملکرد متفاوت یکی از تایرها نسبت به سه تایر دیگر را گزارش کند-که به هنگام کاهش تماس و چسبندگی تایر با جاده اتفاق می افتد- اطلاعات بدست آمده را به سیستم کنترل چسبندگی می فرستد تا به سایر تایرها نیروی بیشتری منتقل کند.

عملکرد نامناسب واحد کنترل موتور

واحد کنترل موتور خودروی شما همان کامپیوتر خودرو است. در میان وظایف بسیاری که دارد. از سنسور سرعت تایرها اطلاعات را دریافت کرده و از آن ها برای کنترل انتقال نیرو به تایرها استفاده می کند. در صورت عمل نکردن واحد کنترل موتور سیستم کنترل چسبندگی عملا هیچ قدرتی ندارد.

تخت فشار بودن لاستیک ها

وقتی تایرها فشار هوای کافی درون خود نداشته باشند بیشتر در معرض از دست دادن تماس با جاده هستند. فشار هوای پایین ایجاد کشش مناسب برای خودرو را مشکل کرده و لیز خوردن را آسان تر می کند.

خوردگی تایرها

تایرهایی که دچار خوردگی شده اند همان مشکل قسمت قبل را دارند. آن ها برای حفظ کشش زمان زیادی را نیاز داشته و از این رو به راحتی تماس خود را با سطح از دست می دهند.

ساییدگی نا متوازن تایرها را جدی بگیرید

به مرور زمان تمامی لاستیک ها تحلیل رفته و نیاز به تعویض شدن دارند.اما در حالی که این امر برای تمامی خودروها به وقوع می پیوندد,راه هایی وجود دارد تا راننده ها عمر لاستیک های خودروی خود را افزایش دهند.

خطوط تحلیل رفته و ساییده شدن روی لاستیک ها می تواند اطلاعات زیادی از نحوه حرکت خودرو و ساییدگی نامتوازن تایرها در طول مدت استفاده و نیاز به تنظیمات به خصوص بدهد.

شناسایی و بررسی آج لاستیک می تواند به شما کمک کرده و باعث شود تعمیرکار تغییرات و تعمیرات مناسبی را انجام دهد.

هنگامی که خودروی جدید یا گواهی شده از طرف نمایندگی را خریداری می کنید باید دارای ۴ لاستیک متناسب و یکسان باشد که فشار هوای درستی درون آن ها بر حسب psi یا پوند بر اینچ مربع باشد. به مرور زمان فشار موتور و حرکت خودرو باعث تحلیل رفتن لاستیک ها و نیاز به تعویض آن ها می شود.

وقتی یکی از لاستیک ها نیاز به تعویض پیدا می کند این امکان وجود دارد که تمامی لاستیک ها این نیاز را داشته باشند.

تعویض یکی از چرخ ها با برند یا سایز دیگر می تواند باعث از دست رفتن خودرو شود.

یک تعمیر کارمی تواند شما را در چگونگی تعویض تایرها راهنمایی کند.

برای خرید لاستیک بایستی چه مواردی را بدانیم

لاستیک از جمله قطعات مهم خودرو است و اولین موردی است که بایستی در سفر ایمن مد نظر داشته باشید. اما حتما برای شما هم این سوال پیش آمده که لاستیک ایرانی بخرم یا لاستیک خارجی؟ دوام و کیفیت لاستیک ایرانی در چه حدی است , قیمت لاستیک و ....  امروز با امداد خودرو تهران همراه باشید تا در این مورد اطلاعات کسب کنید:

لاستیک های کره ای و اروپایی به لحاظ کیفیت از سایر لاستیک ها طرفداران بیشتتری دارند چرا که مهم ترین فاکتور در انتخاب یک لاستیک خوب سبک بودن آن است . البته لاستیک های ایرانی هم باکیفیت هستند و همین طور از کیفیت بالاتری نسبت به نمونه لاستیک های هندی و لاستیک های چینی برخوردارند.

امدادخودرو- لاستیک خودرو

اگر تصمیم به خرید لاستیک ایرانی را دارید برندهای زیر به ترتیب از فروش خوب و کیفیت خوبی برخوردار هستند:

  • لاستیک بارز
  • لاستیک کویر تایر
  • لاستیک یزد تایر
  • لاستیک دنا
  • لاستیک ایران تایر

 مزایا و ویژگی های لاستیک خارجی

دارای کارکرد مناسب تری نسبت به نمونه ایرانی هستند

وزن کمتری دارند

از چسبندگی بیشتری برخوردار هستند

نرم تر هستند

لاستیک میشلن ساخت کجاست

میشلن  به نقل از ویکی پدیا یک شرکت تایرسازی فراسوی است. که مقام  دومین تولید کننده تایر در جهان را به خود اختصاص داده است. شرکت میشلن در کشورهای مختلف دنیا از جمله : فرانسه(اصلی) ایتالیا،اسپانیا،آلمان،لهستان،انگلستان،مجارستان و... تولید میشود. دغدغه بزرگ این شرکت تولید تایرهای با کیفیت در تمام کشورهای تولید کننده است و اغلب تفاوت قیمت لاستیک میشلن به دلیل هزینه های مختلف شرکت های مبدا تا رسیدن به شرکت مقصد است و این باور غلط که بین مردم وجود دارد که حتما بایستی لاستیک میشلن ساخت فرانسه را خریداری کنند اشتباه است و این شرکت به هیچ عنوان اعتبار ود را زیر سوال نخواهد برد.