امداد خودرو-شیشه خودرو

مونتاژ رگلاتور بالابر شیشه چگونه انجام می شود؟

رگلاتور بالابر شیشه اساسا از اجزای متعددی تشکیل شده که به بالا و پایین رفتن آن که در سراسر شیشه انجام می گیرد کمک می کند. این اجزا با دو حالت متفاوت مونتاژ، در یک سیستم با یکدیگر کار می کنند که آن دو نوع مونتاژ عبارت اند از رگلاتور قیچی شکل و کابلی.

مدل قیچی شکل به صورت یک قیچی بسیار بزرگ درون درب خودرو عمل می کند که هنگامی که شیشه به صورت کامل در پایین ترین قسمت قرار دارد در حالت صاف و خطی است و وقتی شیشه در حالت بالا قرار دارد به شکل قیچی باز شده در می آید.

این مدل را معمولا می توان با ورقه های ضخیم استیل که شیشه را در جای خود نگه می دارد تشخیص داد که البته بسیار قوی عمل می کند و به موتور قوی نیازمند است تا زودتر از دیگر اجزا تحلیل نرود.

درمدل کابلی از یک کابل عمودی استفاده میشود تا به شیشه کمک کند تا در موقعیت مناسب قرار گیرد.در این سیستم طراحی فشرده به کار رفته که فشار کمتری را روی موتور اعمال می کند. اما در عین حال بیش تر در معرض آسیب و شکسته شدن به علت افزایش فشار روی قرقره و کابل برای بالا و پایین بردن شیشه هستند. در اغلب موارد این مدل متشکل است از یک صفحه ضخیم آهنی به همراه یک قرقره و سیم که به آن وصل شده است.

موتورهای الکتریکی طوری طراحی شده اند که تعداد مشخصی از بالا و پایین رفتن شیشه را دوام می آورند.در حالی که رگلاتور کمک می کند شیشه در جای معین قرار بگیرد و موتور نیروی لازم برای قرارگیری شیشه در محل مد نظر شما را فراهم می کند.

 

به یاد داشته باشید که:

مونتاژ رگلاتور شیشه از دو بخش تشکیل شده است. موتور و رگلاتور. این اجزا وقتی جابه جا می شوند معمولا سبب حذف پنل در می شود و در بعضی موارد خاص سبب حذف بعضی اجزا خاص مرتبط میشود.

مونتاژ رگلاتور شیشه معمولا فرآیند پیچیده ای است و انجام آن مستلزم وجود ابزارهای تخصصی و ویژه می باشد. این پروسه زمان زیادی را به خود اختصاص می دهد.

در چه مواقعی رگلاتور بالابر شیشه خودرو باید تعویض شود؟

اگر شیشه خودرو شما از همیشه آرام تر پایین می آید، می ایستد و یا برای حرکت به چند بار استفاده از دگمه نیاز دارد احتمالا شیشه بالابر شما تحلیل رفته است.

ممکن است گاهی سیستم رگلاتور شیشه به طور کامل جدا شود. اگر متوجه شدید که شیشه به طور یکسان بسته نمی شود و یا صدای بدی از درون درب به گوش می رسد احتمالا باید نگاه دقیق تری به این سیستم بیاندازید.

چگونگی انجام پروسه تعویض رگولاتور بالابر شیشه

  • پنل درونی درب را باز شده
  • ارتباطات الکتریکی با موتور قطع خواهد شد
  • رگلاتور شیشه تعویض می شود
  • موتور بالابر دوباره به کار می افتد
  • پنل درونی درب سر جای خود مستقر می شود

انجام این سرویس به چه اندازه مهم است؟

عملکرد مناسب شیشه بالابر و رگلاتور این امکان را برای شما و مسافرین فراهم میکند تا در معرض خیس شدن نباشید و امن بمانید. ممکن است لوازم درون وسیله نقلیه شما به هنگام بارش سنگینی که انتظارش را نداشتید آسیب ببینند. همچنین نکته حائز اهمیت دیگر امنیت خودرو شما در زمانی است که آن را ترک می کنید. از این رو به محض مشاهده مشکل در سیستم رگلاتور بالابر خودرو برای رفع آن اقدام کنید.

پیشنهاد امداد خودرو تهران

اگر شیشه خودرو شما تدریجا به مشکل کند بالا و پایین رفتن برخورد معمولا بهتر است مراقبت های لازم را انجام دهید چرا که در صورت عدم توجه این مشکل بیشتر و بیشتر خواهدشد. وقتی رگلاتور بالابر شیشه به طور کامل از کار ایستاد، به جز در موارد استثنا، دیگر خود به خود شروع به کار نمی کند و باید تعمیر شود.

به یک تعمیرگاه معتبر و یک تعمیرکار حرفه ای که اجزا چندگانه تامین کننده نیروی لازم برای حرکت رگلاتور شیشه را می شناسد مراجعه کنید و از عملکرد مناسب بالابر شیشه خود اطمینان حاصل کنید.